- Menu podmiotowe
- AKTY PRAWNE
- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Zasady wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Wymagane dokumenty
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r., poz. 409 z późn. zm.).
Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie pisemnego wniosku złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Do wniosku należy dołączyć:
1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu;
2) oświadczenie o numerze identyfikacji podatkowej NIP i numerze identyfikacyjnym REGON, o ile wnioskodawcy ten numer nadano;
3) oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
4) w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie.
Podmiot jest zobowiązany do przedstawienia do wglądu: dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka; w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
Zasady dokonywania zmian w rejestrze
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach dołączonych do wniosku w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z rejestru
Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Zasady odmowy wpisu podmiotu do rejestru
Odmowa wpisu do rejestru następuje w przypadku, gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Walcach
ul. Mickiewicza 18
47-344 Walce
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych nastąpi w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje odwołanie.
Odwołanie wnosi się w terminie 14 od dnia doręczenia decyzji stronie do organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2019 r., poz. 409 z późn. zm.).
Dokumenty do pobrania:
Rejestr_zlobkow.pdf (205,42KB)
informcja-o-zmiane-danych-zawartych-w-rejestrze-zlobkow-i-klubow-dzieciecych.docx (40,82KB)
wniosek-o-wpis-do-rejestru-zlobkow-i-klubow-dzieciecych.docx (40,77KB)
wnosek-o-wykreslenie-z-rejestru-zlobkow-i-klubow-dzieciecych.docx (33,51KB)