I Sesja Rady Gminy Walce w dniu 1 maja 2024 roku
Protokół Nr I/2024
z I Sesji Rady Gminy Walce
w dniu 1 maja 2024 roku
1. Otwarcie sesji.
I Sesja Rady Gminy Walce odbyła się w sali narad Urzędu Gminy Walce. Sesja rozpoczęła się o godzinie 09:00 i trwała do godziny 10:35.
Obrady I Sesji Rady Gminy Walce kadencji 2024-2029 otworzył zgodnie z art. 20 ust.2c ustawy o samorządzie gminnym najstarszy wiekiem radny pan Józef Reinhard, który przewodniczył obradom.
Prowadzący obrady sesji Radny Senior powitał wszystkich obecnych. Następnie poprosił Radcę Prawnego pana Bogusława Dziadkiewicza o odczytanie klauzuli informacyjnej dotyczącej nagrywania i transmisji obrad sesji.
2. Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.
Radny Senior pan Józef Reinhard poprosił o wręczenie radnym zaświadczeń Gminnej Komisji Wyborczej o wyborze do Rady Gminy Walce, które w imieniu Komisji wręczyła pani Sybilla Florek Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej w Walcach.
3. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.
Przewodniczący obrad Radny Senior Józef Reinhard odczytał rotę ślubowania o treści: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”. Następnie Przewodniczący obrad osobiście złożył ślubowanie i przyjął je od pozostałych 12 radnych odczytując ich kolejno z listy z imienia i nazwiska. Wywołani radni potwierdzali spełnienie aktu ślubowania wypowiadając na stojąco słowa „Ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”. Przewodniczący obrad stwierdził, że wszyscy radni złożyli ślubowanie i tym samym objęli mandat radnego Rady Gminy Walce.
4. Stwierdzenie kworum.
Przewodniczący obrad Radny Senior pan Józef Reinhard poinformował, że ustawowy skład Rady Gminy wynosi 15 radnych i stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 13 radnych, co stanowi kworum niezbędne do podejmowania prawomocnych rozstrzygnięć. Listę obecności radnych ( załącznik nr 1) oraz sołtysów(załącznik nr 2) i gości (załącznik nr 3) załącza się do protokołu.
Następnie Radny Senior Pan Józef Reinhard przedstawił porządek obrad ustalony przez zwołującego sesję Komisarza Wyborczego w Opolu III:
1.Otwarcie sesji.
2.Wręczenie radnym zaświadczeń o wyborze.
3. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych.
4. Stwierdzenie kworum.
5. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
6. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.
7. Wybór Zastępcy (ów) Przewodniczącego Rady.
8. Wręczenie zaświadczenia nowo wybranemu Wójtowi Gminy i złożenie przez niego ślubowania.
9. Zakończenie obrad I sesji.
5. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
Przewodniczący obrad pan Józef Reinhard przekazał, że Rada przystąpi do realizacji kolejnego punktu obrad, jakim jest wybór Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia tajnego głosowania wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Gminy Walce. Radny Senior poprosił o zgłaszanie trzech członków Komisji Skrutacyjnej.
Radna Bernadeta Latus-Suchińska zaproponowała do pracy w Komisji Skrutacyjnej radnego Roberta Jurczyka oraz radną Magdę Polanik.
Radny Robert Jurczyk zgłosił radną Bernadetę Latus-Suchińską jako członka Komisji Skrutacyjnej.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na powołanie do Komisji Skrutacyjnej.
W wyniku jawnego głosowania Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się, powołała Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia tajnego głosowania wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Gminy Walce w składzie:
1) Robert Jurczyk
2) Bernadeta Latus- Suchińska
3) Magda Polanik
6. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy.
Przewodniczący obrad Radny Senior zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy.
Radny Mateusz Burczyk zgłosił kandydaturę radnego Józefa Reinharda.
Radny Józef Reinhard wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Gminy Walce.
W jawnym głosowaniu Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się opowiedziała się za zamknięciem listy kandydatów na funkcję Przewodniczącego Rady Gminy Walce.
Przewodniczący obrad ogłosił przerwę na czas przygotowania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania tajnego.
Po przerwie na salę obrad powróciła Komisja Skrutacyjna.
Radca prawny pan Bogusław Dziadkiewicz szczegółowo zapoznał radnych z zasadami tajnego głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady. Zasady głosowania zostały również określone na kartach do głosowania. Radca Prawny poinformował, że zasadniczo radni kandydujący na funkcję Przewodniczącego Rady Gminy powinni wyłączyć się z głosowania ze względu na swój interes prawny.
Następnie Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania.
Radny Senior pan Józef Reinhard poddał pod głosowanie przedstawione zasady głosowania oraz karty do głosowania.
W jawnym głosowaniu Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się przyjęła zasady głosowania oraz karty do głosowania.
Radni przystąpili do głosowania tajnego. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Robert Jurczyk wyczytywał kolejno z listy nazwiska obecnych na sesji radnych, którzy podchodzili i wrzucali do urny karty do głosowania. Radni w celu zapewnienia głosowania tajnego mieli do dyspozycji przygotowany na sali obrad stolik z parawanem.
Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do obliczenia głosów oraz sporządzenia protokołu z wyborów.
Po obliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej pan Robert Jurczyk odczytał protokół z wyborów Przewodniczącego Rady Gminy Walce. Protokół Komisji Skrutacyjnej z wyborów Przewodniczącego Rady Gminy Walce oraz karty do głosowania (w zaklejonej i opieczętowanej kopercie) stanowią załącznik Nr 4 do protokołu.
W oparciu o powyższy protokół Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że w obecności 13 radnych w głosowaniu wzięło udział 12 radnych. Jeden radny wyłączył się z głosowania ze względu na swój interes prawny. Zgłoszony kandydat do pełnienia funkcji Przewodniczącego Rady Gminy Walce otrzymał następującą liczbę głosów:
- Radny Józef Reinhard: „za": 12 głosów, "przeciw": 0 głos, „wstrzymujących się": 0 głos
Na podstawie wyników głosowania Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na Przewodniczącego Rady Gminy został wybrany Pan Józef Reinhard.
Przewodniczący obrad Radny Senior Józef Reinhard odczytał treść uchwały Nr I.1.2024 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Walce.
Pan Rafał Miczka wręczył kwiaty nowemu Przewodniczącemu Rady Gminy.
W dalszej kolejności pan Józef Reinhard podziękował za wybór jego osoby oraz kontynuował prowadzenie obrad.
7. Wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
Przewodniczący Rady pan Józef Reinhard zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatów na funkcję Wiceprzewodniczących Rady Gminy. Przewodniczący Rady zaproponował kandydaturę pana Mateusza Burczyka oraz pana Marka Kołodziejczyka.
Zgłoszeni radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatur nie zgłoszono.
Przewodniczący poddał pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów na wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
W jawnym głosowaniu Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się opowiedziała się za zamknięciem listy kandydatów.
Przewodniczący obrad ogłosił przerwę na czas przygotowania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania tajnego.
Po przerwie na salę obrad powróciła Komisja Skrutacyjna.
Radca prawny pan Bogusław Dziadkiewicz szczegółowo zapoznał radnych z zasadami tajnego głosowania w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady. Zasady głosowania zostały określone na kartach do głosowania. Radca Prawny przekazał, że również radni kandydujący na funkcję Wiceprzewodniczących Rady Gminy powinni wyłączyć się z głosowania ze względu na swój interes prawny.
Następnie Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawione zasady głosowania i karty do głosowania. d
W jawnym głosowaniu Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się przyjęła zasady głosowania.
Radni przystąpili do głosowania tajnego. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Robert Jurczyk wyczytywał kolejno z listy nazwiska obecnych na sesji radnych, którzy podchodzili i wrzucali do urny karty do głosowania. Radni w celu zapewnienia głosowania tajnego mieli do dyspozycji przygotowany na sali obrad stolik z parawanem.
Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do obliczenia głosów oraz sporządzenia protokołu z wyborów.
Po obliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej pan Robert Jurczyk odczytał protokół z wyborów Wiceprzewodniczących Rady Gminy Walce. Protokół Komisji Skrutacyjnej z wyborów Wiceprzewodniczących Rady Gminy Walce oraz karty do głosowania (w zaklejonej i opieczętowanej kopercie) stanowią załącznik Nr 5 do protokołu.
W oparciu o powyższy protokół Komisja Skrutacyjna stwierdza, że zgłoszeni kandydaci do pełnienia funkcji Wiceprzewodniczących Rady Gminy Walce otrzymali następującą liczbę głosów:
- Radny Mateusz Burczyk „za": 12 głosów, "przeciw":0 głosów, „wstrzymujących się": 0 głosy
1 radny wyłączył się z głosowania ze względu na swój interes prawny.
- Radny Marek Kołodziejczyk: "za": 12 głosów ", przeciw": 0 głosy, "wstrzymujących się": 0 głosy.
1 radny wyłączył się z głosowania ze względu na swój interes prawny.
Na podstawie wyników głosowania Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że na Wiceprzewodniczących Rady Gminy wybrani zostali pan Mateusz Burczyk oraz pan Marek Kołodziejczyk.
Przewodniczący Rady pogratulował Wiceprzewodniczącym wyboru oraz odczytał treść uchwały Nr I.2.2024 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Gminy Walce.
8. Wręczenie zaświadczenia nowo wybranemu Wójtowi Gminy i złożenie przez niego ślubowania.
Przewodniczący Rady Gminy Walce pan Józef Reinhard poinformował, że Rada Gminy przystąpi do realizacji ósmego punktu porządku obrad obejmującego wręczenie zaświadczenia o wyborze nowo wybranemu Wójtowi oraz złożenie przez niego ślubowania. Następnie Przewodniczący Rady Gminy poprosił Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej w Walcach panią Sybillę Florek o wręczenie Wójtowi zaświadczenia o wyborze.
W dalszej kolejności Przewodniczący Rady Gminy przekazał, że nastąpi teraz złożenie ślubowania przez Wójta i poprosił wszystkich obecnych o powstanie.
Wójt Gminy Walce pan Rafał Miczka złożył wobec Rady Gminy Walce ślubowanie o następującej treści:
„Obejmując urząd wójta gminy, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg.”
Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że z chwilą złożenia ślubowania nastąpiło objęcie obowiązków przez Wójta Gminy pana Rafała Miczka.
Przewodniczący Rady Gminy złożył gratulacje Wójtowi oraz wręczył mu kwiaty. Następnie udzielił głosu Wójtowi, który podziękował mieszkańcom gminy za obdarzenie jego osoby oraz radnych zaufaniem. Wójt zadeklarował, że wraz z Radą Gminy będzie wypełniać swoją funkcję zgodnie z prawem oraz zaangażowaniem, starając się spełnić wymagania i oczekiwania mieszkańców gminy. Ponadto dodał, iż IX kadencję dedykuje swojemu zmarłemu ojcowi panu Piotrowi Miczka, który przez trzy kadencję pełnił funkcję Wójta Gminy Walce.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Walce.
Przewodniczący Rady Gminy pan Józef Reinhard zawnioskował o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy i
umieszczenie go w punkcie 9 porządku obrad oraz oznaczenie dotychczasowego punktu 9 „ Zakończenie obrad I sesji Rady” jako punkt 10 porządku obrad. do porządku obrad sesji punktu dotyczącego rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzen I sesji Rady” jako punkt 10 porządku obrad
W jawnym głosowaniu Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się, wprowadziła do porządku obrad sesji projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Walce poprzez umieszczenie go w punkcie 9. Dotychczasowy punkt 9 „Zakończenie obrad I sesji Rady” oznacza się jako punkt 10 porządku obrad.
W dalszej kolejności Przewodniczący Rady Gminy omówił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Walce oraz przedstawił propozycję wynagrodzenia wójta.
Wobec braku pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
W jawnym głosowaniu Rada Gminy Walce jednogłośnie głosami 13 radnych przy braku głosów przeciwnych i braku głosów wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr I/3/2024 w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla Wójta Gminy Walce.
10. Zakończenie obrad I sesji Rady
Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych o obowiązku złożenia pierwszego oświadczenia majątkowego wraz z informacją o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania.
Następnie Przewodniczący podziękował za udział w obradach i zamknął I sesję Rady Gminy Walce.
Na tym protokół zakończono.
Protokół sporządziła Przewodniczący Rady Gminy
Sabina Schady Józef Reinhard