WÓJT GMINY WALCE OGŁASZA NABÓR KANDYDATA NA STANOWISKO ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Walcach
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
NA STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Walcach
Wójt Gminy Walce informuje, że w wyniku zakończenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Walcach, ul. Mickiewicza 18 47‑344 Walce, nie został wyłoniony żaden kandydat i nabór na stanowisko nie został rozstrzygnięty.
Uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko:
W określonym terminie do składania ofert wpłynęły cztery oferty. W wyniku przeprowadzonych rozmów kwalifikacyjnych Komisja Rekrutacyjna postanowiła nie rekomendować kandydata do zatrudnienia na stanowisko będące przedmiotem
postępowania.
W związku z tym nabór na stanowisko urzędnicze pozostał nierozstrzygnięty
WÓJT GMINY WALCE
RAFAŁ MICZKA
23.05.2025 r.
Informacja o wynikach naboru.pdf (219,92KB)
I. Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy
Urząd Gminy w Walcach
47-344 Walce, ul. Mickiewicza 18
II. Wymiar zatrudnienia
1 osoba – 1 etat
III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
- Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.1135);
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy;
- Wykształcenie wyższe z dwuletnim stażem pracy na stanowisku związanym z ochroną środowiska lub wykształcenie średnie z trzyletnim stażem pracy na stanowisku związanym z ochroną środowiska;
- Prawo jazdy kategorii B;
- Bardzo dobrą znajomość pakietu Microsoft Office (Word, Excell);
- Znajomość przepisów prawnych: ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. prawo wodne, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 6 września 2001 r. z dnia o dostępie do informacji publicznej.
IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- Obowiązkowość, dokładność, rzetelność, sumienność, terminowość;
- Systematyczność, punktualność, dyspozycyjność;
- Samodzielność w pracy oraz własna inicjatywa, poczucie odpowiedzialności za realizowane zadania;
- Umiejętność analizy i syntezy informacji, zdolność perspektywicznego myślenia
- Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy;
- Umiejętność korzystania z przepisów prawa;
- Preferowane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowiskuw jednostkach sektora finansów publicznych.
V. Zadania wykonywane na stanowisku:
Wykonywanie zadań wynikających z ustawy ochrony środowiska, ochrony przyrody, ustawy o odpadach, ustawy utrzymania czystości i porządku w gminach, gospodarki wodnej,
a w szczególności:
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
- powadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oraz potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
- wprowadzanie i aktualizacja informacji i danych do bazy danych prowadzonej przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska obejmującej informację o: strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko, ocenach oddziaływania na środowisko dla planowanych przedsięwzięć, z uwzględnieniem ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ocenach oddziaływania przedsięwzięć na obszar NATURA 2000,
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej w zakresie powierzonych zadań oraz informacji o środowisku w oparciu o ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- prowadzenie spraw zawiązanych z ustalaniem opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej,
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania/magazynowania,
- współpraca z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w zakresie realizacji Programu usuwania azbestu na terenie województwa opolskiego,
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji wyrobów zawierających azbest, których właścicielami są osoby fizyczne w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest, bieżąca ewidencja, kompletowanie, zaznajamianie się i stosowanie przepisów prawnych z zakresu powierzonych zadań,
- nadzór nad realizacją zadań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Walce związanych z deratyzacją,
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- weryfikowanie sprawozdań otrzymywanych od podmiotów opróżniających zbiorniki bezodpływowe, a w przypadku wątpliwości, co do danych w nich zawartych wzywanie do złożenia wyjaśnień lub dokonania ich korekt,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie naliczania kar za nieterminowe przekazywanie sprawozdań przez podmioty opróżniające zbiorniki bezodpływowe lub zawierających nierzetelne dane,
- prowadzenie kontroli posiadania umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz osadów ściekowych z instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków, a także podmiotów prowadzących przedmiotowe usługi, sprawozdawczość z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
- realizacja programów dotyczących ochrony środowiska z uwzględnieniem środków zewnętrznych,
- ocena możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań dotyczących ochrony środowiska,
- realizacja i bieżąca aktualizacja dokumentów strategicznych dotyczących ochrony środowiska,
- prowadzenie działań w zakresie edukacji ekologicznej społeczeństwa, propagowanie działań proekologicznych oraz koordynacja akcji proekologicznych prowadzonych przez inne podmioty,
- naliczanie opłat środowiskowych,
- nadzór i realizacja określonych w ustawie o ochronie przyrody zakazów dotyczących ustanowionych form ochrony przyrody,
- opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych, opiniowanie planów ruchu górniczego,
- opiniowanie decyzji w sprawie odzyskiwania i unieszkodliwiania odpadów;
- planowanie i organizowanie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną na terenie gminy zgodnie ustawą prawo energetyczne,
- przygotowywanie projektów uchwał z zakresu ochrony środowiska,
- bieżąca archiwizacja prowadzonej dokumentacji,
- wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego.
VI. Warunki pracy na stanowisku:
1. Wymiar czasu: 1 etatu,
2. Miejsce pracy: w Urzędzie Gminy w Walcach ul. Mickiewicza 18, w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze budynku, godziny pracy – (pon. 8:00 – 16:00), (wt. – pt. 7:15– 15:15).
3. Stanowisko pracy:
a) stanowisko przeznaczone dla pracownika administracji biurowej z obsługą komputera oraz urządzeń biurowych; osoba zatrudniona pracuje na dokumentach oraz przyjmuje klientów.
b) stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze oraz przemieszczaniem się wewnątrz budynku, wymagane przemieszczanie się w terenie;
VII. Wymagane dokumenty:
1. Podpisany list motywacyjny oraz podpisane CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej.
2. Oryginał kwestionariusza osobowego
3. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych.
4. Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
5. Potwierdzone kserokopie dokumentów i świadectw potwierdzających wykształcenie kandydata, dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje.
6. Potwierdzone kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, opinie i referencje z poprzednich miejsc pracy).
7. Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku;
8. Oświadczenie kandydata że niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9. Oświadczenie wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych;
10. Wszystkie kserokopie muszą mieć potwierdzenie „za zgodność z oryginałem”, data i czytelny podpis kandydata, dokumenty oryginalne muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.
VIII. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
1. Termin 8 maja 2025 r. do godz. 15:15.
2. Komplet dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko pracy – ds. ochrony środowiska” należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Walcach ul. Mickiewicza 18, 47-344 Walce pok. nr 9 – sekretariat lub drogą pocztową na ww. adres (decyduje data wpływu do urzędu).
3. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
4. W przypadku wysłania dokumentów listem poleconym o ich złożeniu w określonym terminie decyduje data wpływu do siedziby Urzędu Gminy.
IX. Inne informacje:
1. Nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
2. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
3. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszcza na stronie BIP Urzędu Gminy w Walcach oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Walcach.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Walcach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej 6%;
Wójt Gminy Walce
/-/ Rafał Miczka
Walce, dnia 23 kwietnia 2025 r.
oswiadczenie-kandydata-1.docx (14,53KB)