Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

WÓJT GMINY WALCE OGŁASZA NABÓR KANDYDATA NA STANOWISKO ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Walcach

INFORMACJA O WYNIKU NABORU

NA STANOWISKO URZĘDNICZE

ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Walcach

Wójt Gminy Walce informuje, że w wyniku zakończenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy w Walcach, ul. Mickiewicza 18 47‑344 Walce, nie został wyłoniony żaden kandydat i nabór na stanowisko nie został rozstrzygnięty.

Uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko:

W określonym terminie do składania ofert wpłynęły cztery oferty. W wyniku przeprowadzonych rozmów kwalifikacyjnych Komisja Rekrutacyjna postanowiła nie rekomendować kandydata do zatrudnienia na stanowisko będące przedmiotem

postępowania.

W związku z tym nabór na stanowisko urzędnicze pozostał nierozstrzygnięty

 

 

                                                                                             WÓJT GMINY WALCE

                                                                           RAFAŁ MICZKA

23.05.2025 r.

PDFInformacja o wynikach naboru.pdf (219,92KB)


I. Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy

Urząd Gminy w Walcach

47-344 Walce, ul. Mickiewicza 18

II. Wymiar zatrudnienia

1 osoba – 1 etat

III. Niezbędne wymagania od kandydatów:

  1. Obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych  (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.1135);
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego  lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku pracy;
  5. Wykształcenie wyższe z dwuletnim stażem pracy na stanowisku związanym z ochroną środowiska lub wykształcenie średnie z trzyletnim stażem pracy na stanowisku związanym z ochroną środowiska;
  6. Prawo jazdy kategorii B;
  7. Bardzo dobrą znajomość pakietu Microsoft Office (Word, Excell);
  8. Znajomość przepisów prawnych: ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.  Prawo ochrony środowiska, ustawy  z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. prawo wodne, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 6 września 2001 r.  z dnia o dostępie do informacji publicznej.

IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:

  1. Obowiązkowość, dokładność, rzetelność, sumienność, terminowość;
  2. Systematyczność, punktualność, dyspozycyjność;
  3. Samodzielność w pracy oraz własna inicjatywa, poczucie odpowiedzialności za realizowane zadania;
  4. Umiejętność analizy i syntezy informacji, zdolność perspektywicznego myślenia
  5. Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy;
  6. Umiejętność korzystania z przepisów prawa;
  7. Preferowane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowiskuw jednostkach sektora finansów publicznych.

 

 

 

V. Zadania wykonywane na stanowisku:

Wykonywanie zadań  wynikających z ustawy ochrony środowiska, ochrony przyrody, ustawy o odpadach, ustawy utrzymania czystości i porządku w gminach, gospodarki wodnej,
a w szczególności:

  1. prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie,
  2. powadzenie postępowań związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oraz potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko,
  3. wprowadzanie i aktualizacja informacji i danych do bazy danych prowadzonej przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska obejmującej informację o: strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko, ocenach oddziaływania na środowisko dla planowanych przedsięwzięć, z uwzględnieniem ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, ocenach oddziaływania przedsięwzięć na obszar NATURA 2000,
  4. prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej w zakresie powierzonych zadań oraz informacji o środowisku w oparciu o ustawę o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
  5. prowadzenie spraw zawiązanych z ustalaniem opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na skutek wykonywania na  nieruchomości o powierzchni powyżej 3500 m2 robót lub obiektów budowlanych trwale związanych z gruntem, mających wpływ na  zmniejszenie tej retencji przez wyłączenie więcej niż 70% powierzchni nieruchomości z powierzchni biologicznie czynnej na obszarach nieujętych w systemy kanalizacji otwartej lub zamkniętej,
  6. prowadzenie spraw związanych z usuwaniem odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania/magazynowania,
  7. współpraca z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w zakresie realizacji Programu usuwania azbestu na terenie województwa opolskiego,
  8. prowadzenie i aktualizacja ewidencji wyrobów zawierających azbest, których właścicielami są osoby fizyczne w Wojewódzkiej Bazie Wyrobów i Odpadów Zawierających Azbest, bieżąca ewidencja, kompletowanie, zaznajamianie się i stosowanie przepisów prawnych z zakresu powierzonych zadań,
  9. nadzór nad realizacją zadań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Walce związanych z deratyzacją,
  10. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
  11. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
  12. weryfikowanie sprawozdań otrzymywanych od podmiotów opróżniających zbiorniki bezodpływowe, a w przypadku wątpliwości, co do danych w nich zawartych wzywanie do złożenia wyjaśnień lub dokonania ich korekt,
  13. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie naliczania kar za nieterminowe przekazywanie sprawozdań przez podmioty opróżniające zbiorniki bezodpływowe lub zawierających nierzetelne dane,
  14. prowadzenie kontroli posiadania umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz osadów ściekowych z instalacji przydomowych oczyszczalni ścieków, a także podmiotów prowadzących przedmiotowe usługi, sprawozdawczość z zakresu gospodarki wodno-ściekowej,
  15. realizacja programów dotyczących ochrony środowiska z uwzględnieniem środków zewnętrznych,
  16. ocena możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań dotyczących ochrony środowiska,
  17. realizacja i bieżąca aktualizacja dokumentów strategicznych dotyczących ochrony środowiska,
  18. prowadzenie działań  w zakresie edukacji ekologicznej społeczeństwa, propagowanie działań proekologicznych  oraz  koordynacja akcji proekologicznych prowadzonych przez inne podmioty,
  19. naliczanie opłat środowiskowych,
  20. nadzór i realizacja określonych w ustawie o ochronie przyrody zakazów dotyczących  ustanowionych form ochrony przyrody,
  21. opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych, opiniowanie planów ruchu górniczego,
  22. opiniowanie decyzji w sprawie odzyskiwania i unieszkodliwiania odpadów;
  23. planowanie i organizowanie zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną na terenie gminy zgodnie ustawą prawo energetyczne,
  24. przygotowywanie projektów uchwał z zakresu ochrony środowiska,
  25. bieżąca archiwizacja prowadzonej dokumentacji,
  26. wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego.

 

VI. Warunki pracy na stanowisku:
1. Wymiar czasu: 1 etatu,

2. Miejsce pracy: w Urzędzie Gminy w Walcach ul. Mickiewicza 18, w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze budynku, godziny pracy – (pon. 8:00 – 16:00), (wt. – pt. 7:15– 15:15).

3. Stanowisko pracy:

a) stanowisko przeznaczone dla pracownika administracji biurowej z obsługą komputera oraz urządzeń biurowych; osoba zatrudniona pracuje na dokumentach oraz przyjmuje klientów.

b) stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze oraz przemieszczaniem się wewnątrz budynku, wymagane przemieszczanie się w terenie;

 

VII. Wymagane dokumenty:
1.    Podpisany list motywacyjny oraz podpisane CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej.

2.    Oryginał kwestionariusza osobowego

3.    Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych.

4.    Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

5.    Potwierdzone   kserokopie   dokumentów   i   świadectw   potwierdzających  wykształcenie kandydata, dodatkowe uprawnienia, kwalifikacje.

6.    Potwierdzone kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe  (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, opinie i referencje z poprzednich  miejsc pracy).

7.    Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na wskazanym stanowisku;

8.    Oświadczenie kandydata że niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

9.    Oświadczenie wraz z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych;

10.  Wszystkie  kserokopie muszą mieć potwierdzenie „za  zgodność  z oryginałem”,  data i  czytelny  podpis  kandydata,  dokumenty  oryginalne  muszą  być  opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.

 

VIII. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
1.    Termin 8 maja 2025 r. do godz. 15:15.
2.    Komplet dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko pracy – ds. ochrony środowiska” należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Walcach ul. Mickiewicza 18, 47-344 Walce pok. nr 9 – sekretariat lub drogą pocztową na ww. adres (decyduje data wpływu do urzędu).
3.    Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
4.    W przypadku wysłania dokumentów listem poleconym o ich złożeniu w określonym terminie decyduje data wpływu do siedziby Urzędu Gminy.

 

IX. Inne informacje:

1. Nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.

2. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu zostaną poinformowani  telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

3. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszcza na stronie BIP Urzędu Gminy w Walcach oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Walcach.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Walcach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi powyżej  6%;

                                                                                              

                                                                                               Wójt Gminy Walce

                                                                                               /-/ Rafał Miczka


                                                                                

                                                                                                 

Walce, dnia 23 kwietnia  2025 r. 


DOCXoswiadczenie-kandydata-1.docx (14,53KB)

RTFkwestionariusz-osobowy-1.rtf (59,14KB)

DOCXoswiadczenie-wraz-klauzula-informacyjna.docx (18,38KB)